Tuesday, March 6, 2012

ISU PENGIKTIRAFAN KESATU DAN PIKET SECARA AMAN

Pada hari Jumaat 2 Mac 2012, KESATU telah menghantar surat kepada Y.Bhg. Dato’ Sri Prof. Dr. Zaleha Kamarudin, Rektor UIAM, salinan kepada Y.Bhg. Tan Sri Mohd. Sidek Hassan, Presiden, IIUM / Ketua Setiausaha Negara,Y.Bhg. Datuk Ab. Rahim Md. Noor, Timbalan Pengerusi Majlis,IIUM/Ketua Setiausaha KPT ,Y.Bhg. Dato’ Hj. Omar Osman, Presiden Gabungan Kesatuan Kakitangan Universiti Malaysia (GAKUM)/ CUEPACS. Surat ini adalah bertujuan untuk memaklumkan KESATU akan menganjurkan PIKET SECARA AMAN untuk menuntut hak-hak KESATU sebagai pegawai pelaksana dan pengiktirafan KESATU.
Sehubungan itu,Kemungkinan secara kebetulan atau Wahyu dari mana, kami  Exco KESATU telah dipanggil oleh MSD pada hari Isnin 05 Mac 2012 jam 10.30 pagi, bagi membincangkan perihal  isu pengiktirafan KESATU ,dimana akan dibentangkan dalam mesyuarat majlis tertinggi UIAM yang akan diadakan minggu ini dan memohon KESATU sekali lagi membuat surat rayuan. Perbincangan ditangguhkan dengan keputusannya KESATU tetap dengan keputusan untuk menganjur PIKET SECARA AMAN. Walaubagaimana pun kami telah dipanggil sekali lagi oleh Y.Bhg. Prof. Dr. Nik Ahmad Kamal Mahmod, Pemangku Rektor pukul 1.30 petang bagi membincang semula dan kami setuju untuk membuat RAYUAN TERAKHIR untuk pengiktirafan KESATU dengan bersyarat kita akan menganjurkan juga PIKET SECARA AMAN bersama GAKUM dan CUEPACS jika tiada penyelesaian.Oleh itu Sokongan padu Ahli KESATU dalam pri hal ini dan segala aktiviti-aktiviti KESATU, adalah amat diharapkan demi kebajikan kita bersama, " Bersatu kita Teguh becerai kita Roboh".

Exco KESATU yang menghadiri perjumpaan dengan MSD dan Pemangku Rektor ialah : ( Tn. Hj.Mohd Yazid Ahmad,En. Khalid Muhammad, En. Zakaria Mohd Zain dan En.Ahmad Suhairi Mat Jebah )


Harap Maklum.

Khalid Muhammad
Setiausaha KESATU