Thursday, December 23, 2010

Konvensyen Tritahunan CUEPACS kali ke-25 (2010 -2013 )

Lebih 1,173 perwakilan bakal menentukan siapa yang akan di lantik sebagai Ahli Majlis Tertinggi Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam ( CUEPACS ) bagi sesi 2010-2013 hari ini.Majlis perasmian Konvensyen di rasmikan oleh YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak pada 21 Disember 2010 di Dewan Tunku Canseor Universiti Malaya,Lembah Pantai,Kuala Lumpur.
   Konvensyen Tritahunan ini akan berakhir pada hari ni, semoga Tuan Haji Omar bin Osman dapat mengekalkan Jawatan Presiden bagi memudahkan perjuangan KESATU seterusnya.KESATU telah di jemput sebagai pemerhati yang di wakili oleh Presiden KESATU ( Br. Yazid ), Timbalan Presiden ( Br.Fakurrazi ) , Setiausaha KESATU ( Br.Khalid ) dan juga beberapa Ahli Jawatan Kuasa sebagai pengiring selama 3 hari Majlis Konvensyen tersebut.
KESATU  masih belum menjadi perwakilan untuk memilih Pegawai-Pegawai Tertinggi CUEPACS kerana permohonan Pergabungan di bawah CUEPACS masih dalam pertimbangan Jabatan Hal Ehwal Kesatuan Sekerja ( JHEKS ) di bawah Kementerian Sumber Manusia. Harap Maklum.